Read لنخرج ونسرق الخيول by Per Petterson Free Online


Ebook لنخرج ونسرق الخيول by Per Petterson read! Book Title: لنخرج ونسرق الخيول
The author of the book: Per Petterson
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 2.31 MB
Edition: مؤسسة محمد بن راشد آل مكتوم و دار المنى ـ السويد
Date of issue: 2008
ISBN: 9185365424
ISBN 13: 9789185365425

Read full description of the books لنخرج ونسرق الخيول:

في سنة 1948، يقضي تروند ابن الخامسة عشرة الصيفَ مع أبيه في الريف. ومن هناك تتسلسل الأحداث غير المتوقعة التي غيّرت مجرى حياته إلى الأبد.
مغامرته مع صديقه جون في ذات صباح باكر عندما خرجا ليسرقا الخيول، خلّفت في نفسه أثرًا كبيرًا وهو يرى صديقه يعاني من أزمة نفسية مفاجئة. ولا يلبث أن يكتشف أن وراء هذا المشهد تكمن مأساة شخصية. مأساة تتمحور حول أول حادثة ساهمت في تدمير عائلتي الولدين.
في سنّ متأخرة، بعد انتقال تروند إلى العيش في منطقة نائية من النرويج، تشاء الصدف أن يلتقي أحد أشخاص ذلك الصيف المصيري. فتستثار في نفسه الذكريات المؤلمة وترغمه على استعادة ماضيه.
لنخرج ونسرق الخيول، حكاية محزنة ومؤثّرة، تناقش منظور الإنسان المتغيّر للحياة؛ تغيّره من براءة الصغر إلى التقبّل الممضّ للخيانة، ومن مشاعر الحنين إلى الماضي إلى طريقة حياة أسهل.
يروي لنا بيترسون قصة مشوّقة، مازجًا فيها بين نظرة تروند السبعيني للحياة ونظرة تروند الفتى. وبين النظرتين نعيش لحظات مثيرة تختلط فيها البطولة المأسوية مع الرومانسية.
إنها قصة تأخذ القارئ إلى أجواء ربما لم يتسنّ له أن يستقرئها على هذا النحو في حياته.
رواية ذات إيقاع يتناغم فيه الإحساس العميق بمرور الزمن مع العزاء الذي تقدمه الطبيعة. وأسلوبها النثري الذي يتألّف من عدة طبقات يستحثّ القارئ على الإمعان في كلّ فقرة منها على حدة.
قالت عنها صحيفة الإندبندنت: قصة باهرة.. وعمل فنّي أصيل.
وقالت عنها الآيرش تايمز: إنها كتاب إبداعي متفرّد في نوعه.
وجاء في الديلي إكسبرس: حكاية مدهشة تحبس الأنفاس، ففيها يقبض بيترسون بطريقة جدّ فعّالة على الشيء الذي يطاردنا كلّنا؛ إدراكنا لمدى هشاشة الحياة..

Read Ebooks by Per Petterson



Read information about the author

Ebook لنخرج ونسرق الخيول read Online! Petterson knew from the age of 18 that he wanted to be a writer, but didn't embark on this career for many years - his debut book, the short story collection Aske i munnen, sand i skoa, (Ashes in the Mouth, Sand in the Shoes) was published 17 years later, when Petterson was 35. Previously he had worked for years in a factory as an unskilled labourer, as his parents had done before him, and had also trained as a librarian, and worked as a bookseller.
In 1990, the year following the publication of his first novel, Pettersen's family was struck by tragedy - his mother, father, brother and nephew were killed in a fire onboard a ferry.
His third novel Til Sibir (To Siberia) was nominated for The Nordic Council's Literature Prize, and his fourth novel I kjølvannet (In the Wake), which is a young man's story of losing his family in the Scandinavian Star ferry disaster in 1990, won the Brage Prize for 2000.
His breakthrough, however, was Ut og stjæle hester (Out Stealing Horses) which was awarded two top literary prizes in Norway - the The Norwegian Critics Prize for Literature and the Booksellers’ Best Book of the Year Award.

http://us.macmillan.com/author/perpet...


Ebooks PDF Epub



Add a comment to لنخرج ونسرق الخيول




Read EBOOK لنخرج ونسرق الخيول by Per Petterson Online free

Download PDF: -.pdf لنخرج ونسرق الخيول PDF